تیم برنامه نویسی آریان مهر

آریان مهر محیطی برای آموزش برنامه نویسی و ارائه اپلیکیشن ها

تیم برنامه نویسی آریان مهر

آریان مهر محیطی برای آموزش برنامه نویسی و ارائه اپلیکیشن ها

  • ۰
  • ۱

بنیانگذاری اندروید

اندی رابین یکی از بنیان‌گذاران شرکت اندروید است. گوگل پس از خرید این شرکت در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را گسترش داد و بر روی سیستم عامل اندروید به‌عنوان مرکز ثقل این اکوسیستم سرمایه‌گذاری کرد. اندی رابین که ما او را به‌عنوان خالق اندروید می‌شناسیم، چندی پیش گوگل را ترک کرد. او که در شکل‌گیری سیستم عامل اندروید نقش مهمی ایفا کرده، حالا می‌خواهد ماجراجویی جدیدی را شروع کند.


ترک گوگل و تاسیس Playground

اندی رابین پس از این‌که گوگل را ترک کرد، استارتاپی با نام Playground ‌ را راه انداخت. این استارتاپ تا این لحظه حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه دارد. او پیش‌ازاین در زمینه‌‌های هوش مصنوعی و خانه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده بود. اما به‌نظر می‌رسد بازار تلفن‌های هوشمند هنوز جذابیت‌اش را برای آقای رابین از دست نداده.

بازار تلفن‌های همراه هوشمند، به‌خصوص در بخش گوشی‌های رده‌بالا، هنوز پتانسیل زیادی دارد. این درحالی است که در زمینه‌های گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده، با توجه به حضور گسترده‌ی شرکت‌های چینی، کمبودی دیده نمی‌شود. احتمالا اندی رابین و تیم‌اش روی محصولات رده‌بالای بازار برنامه‌ریزی کرده‌اند. گویا در آینده‌ای نزدیک، رقابت در زمینه‌ی تولید گوشی‌های بالارده دوباره بالا خواهد گرفت. حتی شواهدی وجود دارد که گوگل هم می‌خواهد بدون واسطه خودش وارد عمل شود و نسبت به ساخت گوشی اقدام کند.


ساخت گوشی اندرویدی توسط خالق اندروید

تصمیم اندی رابین برای ورود دوباره به دنیای اندروید و تلفن‌های هوشمند هیجان‌انگیز است. اندی رابین در سال ۲۰۱۳ درحالی‌که بخش اندروید گوگل در دست داشت، این بخش را رها کرد و به‌عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل در کنار «ساندار پیچای» (مدیر عامل فعلی گوگل) مشغول به کار شد. اما او بالاخره تصمیم‌اش را گرفت و در سال ۲۰۱۴ به‌کلی گوگل را ترک کرد و به دستاوردهای‌اش در سیستم عامل اندروید پشت کرد. بر اساس گزارش سایت The Information، او پس از ترک گوگل و راه‌اندازی یک استارتاپ در زمینه‌ی هوش مصنوعی، دوباره به اندروید روی خوش نشان داده. باید دید گوشی اندرویدی خالق اندروید چه‌شکلی است؟ شما چه فکر می‌کنید؟

  • ۹۷/۰۸/۲۸
  • زهرا سقائیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی